Products are made in factories, Brands are made in people’s mind & heart

Jij bent je eigen Brand!

Branding is eigenlijk gelijk aan storytelling. Als jij je eigen bedrijf bent, waar jij jouw eigenheid en uniekheid in stopt, dan heb je je verhaal te vertellen.

In je uitstraling spreken ook de lettertypen (de fonts), de kleuren en de fotografie via een emotie die het oproept bij de bezoeker/ontvanger van al jouw communicatie. Denk maar aan de uitstraling van de Linda versust de Margriet, G-Star versus H&M. Hoe meer jou gekozen elementen passen en resonerent met wie jij bent, hoe beter jij zichtbaar en dus vindbaar zult zijn in jouw authentiekheid. Daarbij is het van belang dat je de taal begrijpt van jouw ideale klant. Hoe meer jij je verhaal schrijft met je ideale klant in gedachten, hoe gemakkelijker deze je boodschap zal ontvangen, een fan van je zal worden en uiteindelijk klant. Een tevreden klant zal weer een ambassadeur van jouw bedrijf worden.

Denk zelf maar eens aan een bedrijf of een winkel waar je graag komt, waarom dat eigenlijk zo is. Is het om de voordelige prijs? Of is het omdat je je daar welkom voelt, gehoord en begrepen voelt, het gezellig en warm is, je vertrouwen in de kwaliteit hebt en geniet van een uitmuntende service? Als je beseft dat je je geld liever aan die persoon gunt dan aan een ander waar je geen binding mee hebt, wat zal jouw potentiële klant dan bij jou doen?

Wat ik zelf ook een hele fijne vraag vind: ‘Zou jij klant bij je eigen bedrijf willen zijn?’

Vaak kopen we ook het verhaal en gevoel wat er om een produkt heen hangt, denk aan Apple en Microsoft, aan een Mercedes of een Seat, Illy koffie of een huismerk.

We hebben als kleine onderneming de succeservaringen van onze klanten nodig die als ambassadeurs voor je bedrijf kunnen werken. Zo blijven we verhalen brengen. We vragen bijvoorbeeld al in ons dagelijkse leven naar de ervaringen van anderen als we op zoek zijn naar een therapeut, een coach, een tandarts, een fysiotherapeut, een garage, een huisarts, een kapper, in dat waar je een verbinding voor langere tijd aangaat, waar je je benodigde zorg in handen legt van een ander.

Als jij je verhaal dus goed brengt, zorg je ervoor dat je gevraagd wordt! Dit is iets wat ik van Hugo Bakker heb mogen leren.

Het is essentieel je bedrijf en je branding als een vuurtoren te zien die staat te stralen en een magneet is voor jouw ideale klant. Hoe meer jij jezelf toont en zichtbaar bent met je bedrijf, met jouw verhaal, hoe meer je vindbaar zult zijn.

Je hebt jezelf als het ware in je eigen etalage te zetten

Als je daarbij filtert bij de voordeur en uitspreekt voor wie jij je diensten aanbiedt, krijg je klanten binnen die helemaal open staan voor jouw aanbod.

Zo verspil je geen tijd en energie aan mensen die niet bij jou passen. Dit schenkt werkelijk overvloed, het is de basis voor je succes met je bedrijf, in geld en vooral levensvreugde! Je doet namelijk werkzaamheden voor klanten die jouw dienst enorm waarderen en erkennen, mensen die echt blij worden met wat jij hebt te bieden. De match is er gewoon veel sneller.

Hier komt ook ‘de liefde leven’ bij kijken.
Hoe meer jij jezelf kent, je drijfveren durft te onderzoeken, je Manifesto verhaal kent (je Why), hoe zachter je kunt gaan zijn werken in dat wat jouw roept in je leven. Je kijkt niet naar wat ‘de markt vraagt’, je onderzoekt wat jouw unieke gift aan de wereld is. Het is een omgedraaide energie! Zo blijf je heel dicht bij jezelf, het is echt werken en creëren vanuit jezelf.

Het is niet (meer) iets gaan zijn waardoor je hoopt geliefd te zijn, want dan ga je van alles niets zijn. Het is juist je eigen kracht gaan vinden en dat gaan geven als unieke gift aan de wereld om je heen. Zo zal de liefde naar je toekomen en dus ook je ideale klant. Het begrijpen van relaties in de breedste zin van het woord, begint met de relatie met jezelf. Hoe meer jij je eigen blokkades en stralingsangst gaat herkennen, erkennen en omarmen, hoe puurder je licht zal gaan zijn.

Dat is ook waarom ik mijn bedrijf Heartfelt Branding als extra toevoeging heb meegegeven. Door het hart heen je leven volop gaan leven!

Mijn eigen landkaart gaan lezen

Ik weet uit eigen ervaring dat het extra veel energie kost als je uit je eigen koers bent geraakt, je eigen lied bent kwijtgeraakt, uit je bezieling bent, wat je hier hebt te doen. Het eerste deel van ons leven oefenen we vaak in vaardigheden en raken we gaandeweg het pad kwijt, om het daarna terug te vinden door de dots te gaan herkennen op onze landkaart. De een gaat iets verder de diepte in dan een ander om het pad naar het hart terug te vinden, voordat het besef komt dat je meer op de buitenwereld bent gericht dan naar jezelf. Het is hoe we de liefde hebben leren leven en hoe we volwassen zijn geworden. Als de stroming stopt, het leven begint te wringen, heb je iets te doen. Gaan inzien waar het wringt, waar je verandering kunt gaan aanbrengen. Dat is het startpunt waar je naar binnen gaat.

Mijn creativiteit is mijn grootste talent, maar ook mijn grootste valkuil heb ik mogen ontdekken. Ik kan alles creëren, voor elke klant, ik kan me overal instorten, alles in een prachtige vorm gieten, een prachtig verhaal meegeven, de kern zie ik supersnel bij anderen, ook de pijnpunten en groeikansen. Echter, schenkt het mij ook elke keer vreugde om voor elke klant te werken?

Mijn zoektocht ging naar het vinden van mijn ideale klant en mijn meest vreugdevolle creaties. Daarbij diende ik ook mijn valkuilen en mijn vluchtroutes te ontmantelen. toen ik ontdekte en inzag waardoor mijn energie  wegliep en hoe ontrouw ik aan mezelf was, besloot ik om mijn authentieke zelf te gaan tonen in mijn leven én in mijn bedrijf. Het werd een reis een diepte in, waar ik mijn eigen landkaart leerde lezen en ontdekte wat mij altijd had gestuurd. Het zijn confronterende inzichten geweest. Ontdekken dat ik mijn eigen waarde niet erkende, mezelf alsmaar weggaf, geen begrenzing had, de redster wilde zijn van de wereld… Er was zoveel chaos in mij en de ontdekkingen een rollercoaster. Ik had heel wat aangenomen waarheden te laten gaan en nieuwe waarheden te vinden. De kern van mijn leven bleek ‘de liefde’ te zijn, waarbij het in mijn geval de liefdeloosheid naar mezelf toelaten was. Vooral (onbewust) geliefd willen zijn door de buitenwereld, omdat ik niet geloofde dat als ik mezelf zou gaan zijn ik dan nog leuk genoeg zou zijn.

Zo ging ik ook inzien wat ik eigenlijk altijd het liefste deed, waar ik echt energie en levensvreugde van kreeg, wat me altijd al zo gemakkelijk afging, waar ik eigenlijk niet echt voor durfde te staan en groter durfde uit te bouwen, maar wat mijn grootste giften waren, zoals mijn invoelende vermogen, mijn intuïtieve gaven, een antenne naar boven hebben. Aanvoelen waar iemand uit de liefde voor zichzelf is, voelde eerst als ‘die heb ik te redden’ en daar liep ik op leeg. Hier mistte ik mijn begrenzing.

Nu besef ik dat de liefde leven in nauwe samenwerking met je eigen bedrijf staat. Al mijn talenten komen samen in mijn bedrijf, het draagt één essentiële factor in zich: authentieke schoonheid in het licht zetten. Van binnen naar buiten creëren. Dat doe ik met mijn creaties, mijn soulfotografie, storytelling en coaching!

Dat lukt alleen als je je eigen verhaal durft te lezen en de pen gaat oppakken om zo je bezielde leiderschap op te pakken. Het vraagt ontzettend veel moed om in je eigen licht te gaan staan om werkelijk te gaan stralen. Ik inspireer en coach dan ook naar eigen kracht, naar mogelijkheden en manifestatiekracht.

Mijn branding gaat daarom nu ook zoveel verder dan een leuke vorm maken

Het gaat om zoveel meer, de diepere essentie ‘waarom je doet wat je doet’ en wat je voelt te moeten doen. Jij hebt als entrepreneur zoveel gifts! Ik wil er dan ook zijn voor die mensen die hun roeping horen en ondanks hun angst nu willen gaan stralen, hun leiderschap willen oppakken en ja zeggen tegen het leven wat voor hen ligt.

Het zijn de creatieven, de coaches, de therapeuten, de kunstenaars van het leven die hun podium willen gaan betreden. Het zijn de mensen die zichzelf en hun talenten aanbieden aan hun klanten, waarbij hun energie en uitstraling allesbepalend is om succesvol te worden.

Er komt op een gegeven moment een droom in je naar boven, hoe je je leven wilt gaan leven en ik help je die droom te gaan verwezenlijken.

Het heeft alles te maken met de beste partner voor jezelf gaan zijn, je allerbeste vriend gaan worden, jezelf in de liefde gaan zien, waarbij we soms nog de liefde hebben te ontrafelen.

Een liefdesrelatie met jezelf aangaan dus, want zo geef je jezelf toestemming je bezieling, dat wat je roept te gaan leven!

Het is vaak niet wat we hadden ‘bedacht’, het gaat voorbij ons ego, ons hoofd denken. Werken vanuit het hart is iets veel groters door je heen laten stromen.

Als je de moed vindt om dit vanuit je authentieke kracht te gaan doen, dan stap je in de stroom van overvloed. Het gaat allemaal veel gemakkelijker, je verliest geen energie meer aan wat je hebt te doen, het geeft juist energie! Het is de creatiekracht waar je in stapt!

 

Het is de Wet van Aantrekkingskracht positief actief aan het werk!!